Dutchess County Water & Wastewater Authority

As of July 1st, 2019 the DCWWA is managing and operating the water and sewer systems in Tivoli. Their contact information is:

*   Operations/service issues during normal business hours: (845) 486-3601.
*   After hour emergencies = Byrnes Message Bureau at (845) 431-6677 (Byrnes has a call list of our staff who will respond)
*   Billing questions: Billing Dept. at (845) 486-3640 or email to Dcwwabilling@dutchessny.gov<mailto:Dcwwabilling@dutchessny.gov>

Meeting Date : March 20, 2013
Download Minutes : Download File

A meeting of the Village Board of Trustees was held on March 20, 2013 at the Tivoli Firehouse, 2 Tivoli Commons, NY. Mayor Cranna called the

meeting to order at 7:27 pm.

Present: Mayor Cranna, Deputy Mayor Leedy, Trustees Ezrati, Bruno and Griffith, Attorney Christine Chale and PANDA film representative Steven

Roberts.

Public: : Karen Cleaveland, David Cleaveland, Rich Schiafo, Victoria Young, Elizabeth Young, Steven Young, and Radley Glasser:

The Mayor asked all present to stand for the Pledge of Allegiance.

Mayor Cranna asked if anyone wished to address the Board on agenda items only. There were no public comments on agenda items only.

The Clerk’s report included the sale of 502 trash tags, collection of 476 water/sewer bills, attendance of a Planning Board Workshop and Meeting,

weekly Budget Workshop Meetings, ongoing work on the upcoming 2013-14 budget, two payrolls and the Village Election.

Mayor Cranna presented the minutes of the February 6 Special Board Meeting minutes, the minutes of the February 20, 2013 Public Hearing for

Proposed Local Law 4-2013 and the Regular Board Meeting minutes for the February 20, 2013 regular board meeting. A motion was made by

Deputy Mayor Leedy, seconded by Trustee Griffith to approve the minutes. After a brief discussion, the minutes were approved, all in favor.

On a motion by Trustee Bruno, seconded by Trustee Griffith, the Treasurer’s Report for Abstract 10, dated March 20, 2013, in the amount of

$84,582.40, was approved. Trustee Ezrati moved that the bills be paid as presented and Deputy Mayor Leedy seconded the motion, all in favor.

Zoning Report- Trustee Ezrati

  • One building permit issued
  • Complaints addressed by the Code Enforcement Officer

o Garbage bags on front porches

o Large Party with loud music on Washburn Avenue

Election Results:

  • 109 votes

o Mayor Cranna – 100 votes

o Trustee Bruno – 92 votes

o Trustee Ezrati – 70 votes

o The March 19 elections were held at the Village’s firehouse and may be continue to be held there in the future.

The Mayor stated that the comments made at the public hearing regarding landlord legislation will be taken into consideration by the Board. Weekly

budget meetings are being held each Wednesday and action may be taken at one of these meetings.

Mayor Cranna announced that the Village’s Re-Organizational Meeting will be held on April 11, 2013 at Kaatsbaan at 7:00pm.

Mayor Cranna noted that there was another auto accident at the intersection of Route 9G and Route 78. The stop light was not approved by the

Department of Transportation in the past. The mayor will write another letter to request another traffic study for the intersection. He asked for public

input in writing to include with his letter. He will send the letter next week. Trustee Ezrati noted that the 9G speed limit of 45 mph may be extended

to the intersection of Kelly Road and Route 9G. The Town of Red Hook Board has requested this change.

Due to conflicts, the Planning Board meeting will be changed to the 4ht Monday of the month and the ZBA meeting may be changed to the 1st

Monday.

A Budget Workshop will be held at 5:00 pm on Wednesdays until May 1 at the American Legion or until budget is adopted.

The next Regular Meeting will take place on April 17, 2013 at 7:00pm at the American Legion. The workshop will be held at 6:00pm before the

meeting. There will be a workshop on April 10, 2013 at the American Legion at 6:00pm.

Trustee Reports:

Deputy Mayor Leedy:

  • Dutchess County Sheriff

o No leads in the car break in incidents.

Trustee Ezrati:

  • Greenway Grant

o Special board meeting held on February 6 to adopt Resolution 4-2013, dated February 6, 2013, authorizing approval and

endorsement –Greenway communities grant program for a project entitled “Updating Village Zoning to Comply with the Village

Plans and the Greenway Guides”.

o Grant application was made on February 7 and approved on February 13 in the amount of $7,500.

o Focus will be on site plan procedures, parking and lighting

o Working on Planning and Zoning Classes with Ted Fink and the Village of Red Hook.

  • Planning Board items

o House on North Road

o Multi-unit structure on Pine Street

o Review of the transfer of land between the American Legion and the Village including a LWRP

o ZBA will also review

o Alternates still needed for both boards – appointments will be made by the Mayor on April 11

o Town of Red Hook has an opening on the Land assessment Review Committee with consists of a board of citizens. A Tivoli

representative is being sought

Trustee Bruno:

  • Spring Easter Event will be held on March 23, 2013. The Easter Egg Hunt starts at 2:00pm – doors open at 1:30pm. Ages 0-12…. Lots of

fun activities, a bake sale and a visit from the Easter Bunny.

  • Memorial Park

o Paving and re-surfacing of the basketball court will be begin soon

o The third year of Tivoli Summer Rec

  • Hours and days will be announced
  • Program may be expanded

o Sunday Breakfast at the Mason’s

o Library programs are ongoing

Trustee Griffith:

  • Well Report – water main break at the four corners was repaired and will be re-paved shortly.
  • Court Report – net fees collected in the amount of $720.00.
  • Court Clerk Barbara Melinsky applied for and received a JCAP Grant for $5,000 for chair replacement in the courtroom, new air

conditioners and a new computer. The chairs will be here this week. The price of the chairs went down – carpet may be replaced also.

Old chairs were donated to Habitat for Humanity

  • Community Garden
  • Tivoli residents interested in applying for a plot should contact Trustee Joel Griffith at 845-757-4214 or via email at

jrobertgriffith@yahoo.com. The deadline to submit your name is April 1, after which there will be a lottery to determine who gets a plot

for the 2013 season. There is a $30 fee for an 8′ x 12′ plot and availability is limited. Consider sharing a plot with a friend. The fee

pays for garden and fence maintenance.

Mayor Cranna noted that Village Engineer is working on the 2012 CDBG for the replacement of some sidewalks in the village. Sections being

targeted are along Broadway from the stone bridge to the four corners, on Washburn Avenue and on Broadway across from the post office.

Public Comments centered on the recent water main break including communication and reporting, the sidewalks and drainage on Washburn

Avenue, parking tickets, sidewalks and drainage on Spring Street, parking enforcement and sheriff patrols on Spring Street.

Mayor Cranna spoke about Alan Covert, a former Village employee, Veteran and Village resident. The Mayor attended Mr. Covert’s funeral and

received an American flag from his family. The flag will be flown at village hall and then placed on display inside.

The Mayor asked that the meeting be closed in honor of Alan T. Covert.

On a motion by Trustee Bruno and seconded by Deputy Mayor Leedy, the meeting was adjourned at 8:04 pm.

Respectfully submitted,

Linda Gonnella

Village Clerk &Treasurer